Yhteinen kirkkovaltuusto

Yhteinen kirkkovaltuusto on seurakuntayhtymän ylin päättävä elin. Se muun muassa päättää taloudesta, rakennushankkeista, maan myynnistä ja kirkollisveroäyrin suuruudesta. Syksyisin valtuusto hyväksyy toiminta- ja taloussuunnitelman sekä talousarvion.

Valtuustossa on 51 paikkaa. Ne on jaettu kirkkolain ja seurakuntien väkiluvun mukaan:

• Hauhon seurakunta 4 paikkaa
  • Hämeenlinna-Vanajan seurakunta 40 paikkaa
  • Lammin seurakunta 7 paikkaa.

Esityslistat ja pöytäkirjat

Vuoden 2024 alusta alkaen Yhteisen kirkkovaltuuston esityslistat ja pöytäkirjat ovat luettavissa Domus-järjestelmästä. Vuosien 2022-2023 pöytäkirjat löydät alempaa tältä sivulta.

Yhteisen kirkkovaltuuston esityslistat Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteisen kirkkovaltuuston pöytäkirjatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet 2023–2026

Hauhon seurakunta

Toivo-ehdokaslista: Liisa Ilonen-Teivonen, Pekka Rantio
Oma kotikirkko -ehdokaslista: Sari Salminen, Juha Rehuttu

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta

Seurakuntaväki-ehdokaslista:
Kalervo Aaltonen, Aulis Ansaharju, Pekka Arvio, Henna Heikkilä, Kari Heiskanen, Antti Hieta (pj.), Mikko Hieta, Riitta Hietanen, Juha Isosuo, Sara Kaloinen, Susanna Kollanus, Heikki Koskela, Kylli Kylliäinen, Helena Mäkinen, Jyri Nikander, Ari Palomäki, Outi Pänkäälä, Riku Rantakari, Tuula Ruuska, Kristiina Ruuskanen, Ilkka Sorsa, Terhi Sortila (vpj.), Sara Syyrakki, Antti Valkama.

Kokoava seurakunta - Kokoomus -ehdokaslista: Teppo Hänninen, Pia-Nina Mohr, Antti Piirainen,  Sari Rautio, Jarmo Vainio, Kalle Virtanen.

Seurakuntademarit-ehdokaslista: Ulla Appelroth, Mia Heinonen, Piia Olkinuora, Kirsti Suoranta, Irma Taavela.

Kaikkien kirkko -ehdokaslista: Kirsi Ojansuu-Kaunisto, Marianna Roine, Satu Suonperä, Kimmo Tapanainen, Vilppu Vuori.

Lammin seurakunta

Kotikirkko kuulee - kokoomus -ehdokaslista: Ulla Kartano, Marko Mikkola
Keskusta seurakunnan keskellä -ehdokaslista: Mari Huostila, Hannu Silpola
Kotikirkko kuulee - kokoomus -ehdokaslista: Marita Tuomi