Yhteinen kirkkovaltuusto palautti Hämeenlinnan seurakuntayhtymän talous- ja hallintojohtajan viran käsittelyyn sekä hyväksyi Syöksynsuun hankerahoituksen

Yhteinen kirkkovaltuusto piti kevään viimeisen kokouksensa 1.6. Poltinahon seurakuntatalolla. Kokouksessa käsiteltiin Syöksynsuun leirikeskushanketta, Hämeenlinnan seurakuntayhtymän toimintakertomusta ja tilinpäätöstä sekä talous- ja hallintojohtajan valintaa.

Yhteinen kirkkoneuvosto esitti yhteiselle kirkkovaltuustolle talous- ja hallintojohtajaksi ekonomi Juha Savelaa, mutta yhteinen kirkkovaltuusto palautti asian kirkkoneuvoston käsittelyyn reiluilla enemmistöäänillä.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymässä vapautui talous- ja hallintojohtajan paikka huhtikuussa. Paikkaa haki 10 henkilöä.

Syöksynsuun leirikeskushanke eteni yhteisessä kirkkovaltuustossa

Syöksynsuun leirikeskuksen vanha osa puretaan ja tilalle rakennetaan uusi leirikeskusmajoitusrakennus. Näin päätti 1.6. Hämeenlinnan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto, joka myös hyväksyi 2,7 miljoonan hankerahoituksen.

Samalla yhteinen kirkkovaltuusto antoi luvan aloittaa toisen majoitusrakennuksen suunnittelun ja kaavoituksen Syöksynsuun leirikeskuksen alueelle. Toisella majoitusrakennuksella korvattaisiin Loimalahden leirikeskus vuoden 2025 loppuun mennessä ja seurakuntayhtymä keskittäisi leiritoiminnan kahteen leirikeskukseen: Syöksynsuuhun ja Lammilla sijaitsevaan Kaunisniemeen.

Talous- ja hallintojohtajan valinta:
Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Heli Ulvinen, p. 040 804 9501

Syöksynsuun leirikeskus: