Ville Lehtonen on Hämeenlinnan seurakuntayhtymän uusi talous- ja hallintojohtaja

Yhteinen kirkkovaltuusto (YKV) valitsi kokouksessaan 16.12. Ville Lehtosen (KTM) Hämeenlinnan seurakuntayhtymän talous- ja hallintojohtajan virkaan.

Talous- ja hallintojohtaja vastaa muun muassa Hämeenlinnan seurakuntayhtymän talous- ja henkilöstöhallinnosta, yleishallinnosta, tietohallinnosta, kiinteistö- ja hautaustoimesta sekä projektihallinnosta. Talous- ja hallintojohtajan tehtävänä on myös johtaa seurakuntayhtymän talous- ja henkilöstöhallintoa, tietohallintopalveluita sekä sijoitustoimintaa ja omaisuuden hoitoa. Lisäksi talous- ja hallintojohtaja on mukana Hämeenlinnan seurakuntayhtymän kiinteistöhankkeissa ja valvoo seurakuntayhtymän kiinteistöstrategian täytäntöönpanoa.

Lehtonen tarttuu talous- ja hallintojohtajan työhön innostuneena. Hän toteaa, että tulevien vuosien suuria haasteita ovat esimerkiksi seurakuntayhtymän kiinteistöratkaisut:

- Nyt teemme päätöksiä Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaa koskevista seurakuntataloratkaisuista. Tilaratkaisuilla on valtavat taloudelliset ja toiminnalliset vaikutukset.

Lehtonen korostaa, että Hämeenlinnan seurakuntayhtymällä on myös loistavia mahdollisuuksia:

- Hämeenlinna on vireä ja kasvava kaupunki loistavalla sijainnilla. Hämeenlinnan seurakunnilla on mielestäni mahdollisuus taistella jäsenkatoa vastaan. Seurakunnilla ja yhtymällä on osaavaa ja motivoitunutta henkilökuntaa. Lisäksi seurakuntayhtymän taloustilanne on vakaa.

Lehtonen aloittaa talous- ja hallintojohtajan tehtävässä keväällä 2022.

2021-12-16 21:49:09.0