Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa on alkanut piispantarkastus

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan piispantarkastus alkoi sunnuntaina 3.10. Piispantarkastus kestää noin puoli vuotta.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa on alkanut piispantarkastus. Piispantarkastuksen aloitti messu Hämeenlinnan kirkossa sunnuntaina 3.10.  Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo osallistui messuun yhdessä seurakuntalaisten kanssa.

Messun jälkeen kokoonnuttiin yhteiseen tulevaisuustyöskentelyn. Työskentelyssä pohdittiin, miten seurakunta suuntautuu tulevaisuuteen: mihin keskitymme koronan jälkeen, mistä haaveilemme, mitä kaipaamme ja mihin haluamme olla matkalla.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan piispantarkastus kestää noin puoli vuotta. Tarkastukseen kuuluu työskentelyitä, hallinnon- ja talouden tarkastus sekä piispan vierailu seurakunnassa.

Piispantarkastus huipentuu piispan vierailuun, joka järjestetään Hämeenlinnassa 10.-13.2.2022. Päivien ohjelmaan voi kuulua vierailuja paikkakunnalla sekä työskentelyjä yhdessä työyhteisön ja luottamushenkilöiden kanssa. Sunnuntaina 13.2. vietetään piipan messu, joka on seurakunnan yhteinen juhla.

Thu Oct 07 18:44:00 EEST 2021