Antti Hieta jatkaa yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto piti ensimmäisen kokouksensa torstaina 26.1.2023. Poltinahon seurakuntatalolla pidetyssä kokouksessa tehtiin useita henkilövalintoja seurakuntayhtymän eri hallintoelimiin.

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosille 2023–2024 valittiin seurakuntaväen Antti Hieta, joka toimi puheenjohtajana myös valtuuston edellisellä nelivuotiskaudella. Kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Terhi Sortila.

Yhteinen kirkkovaltuusto on seurakuntayhtymän ylin päätöksentekoelin. Sen vastuulle kuuluvat muun muassa yhtymän kiinteistö- ja talousasiat. Tulevalla valtuustokaudella merkittäviä päätöksiä tultaneen tekemään ainakin suurien rakennushankkeiden osata.

- Uuden seurakuntatalon rakentaminen Rauhankadulle ja siihen liittyvät päätökset sekä Hämeenlinnan kirkon muutostyöt tulevat varmasti valtuutettujen pöydille. Itse toivon, että varsinkin kirkon muutostyöt etenisivät rivakasti, Hieta kuvailee.

Luottamushenkilöiltä Hieta toivookin syvällistä perehtymistä päätettäviin asioihin.

- Toivon, että uudet luottamushenkilöt käyttävät aikaa asioihin perehtymiseen ja että heillä olisi ymmärrystä sekä seurakuntalaisten tarpeista että talousnäkymien rajallisuudesta.

Myös ympäristöön liittyvät asiat ovat keskiössä tulevalla nelivuotiskaudella seurakuntayhtymän tavoitellessa Kirkon Ympäristödiplomia.

- Ympäristön eteen tehtävän työn tuominen osaksi arkipäivästä elämää ei tapahdu hetkessä. Ympäristödiplomityö ja sen eteenpäinvieminen on myös luottamushenkilöiden vastuulla, Hieta toteaa.

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi jäsenet myös seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkoneuvostoon vuosille 2023–2024. Yhteinen kirkkoneuvosto toimeenpanee yhteisen kirkkovaltuuston päätökset.

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii Lammin seurakunnan kirkkoherra Heli Ulvinen. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Aulis Ansaharju ja jäseniksi Juha Isosuo, Mikko Hieta, Kylli Kylliäinen, Sara Syyrakki, Outi Pänkäälä, Riitta Hietanen, Teppo Hänninen, Pasi Tervasmäki, Satu Suonperä, Kirsti Suoranta, Liisa Ilonen-Teivonen, Marita Tuomi ja Ahti Isomöttönen.

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Antti Hieta, p. 044 336 6582

2023-01-27 11:32:13.0