Hämeenlinnan seurakunnat rukoilevat rauhan puolesta

Rauhankellot soivat seurakunnissa 24.2. Rukous rauhan puolesta jatkuu.

Lukuisat Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat järjestivät torstaina 24.2.2022 klo 19 rukoushetkiä rauhan puolesta, ja kirkoissa soitettin rauhankelloja. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat rohkaisivat tähän torstaiaamuisessa viestissään, kun uutiset kertoivat Venäjän hyökänneen Ukrainaan.

Kirkko tarjoaa keskusteluapua

Ukrainan sota aiheuttaa myös Suomessa syvää huolta ja ahdistusta. Suomen evankelis-luterilainen kirkko tarjoaa lohtua, apua ja henkistä tukea tarvitseville.

Oman seurakuntasi työntekijöiden yhteystiedot:

Hauhon seurakunta (linkki)

Hämeenlinna-Vanajan seurakunta (linkki)

Kalvolan seurakunta (linkki)

Lammin seurakunta (linkki)

Kirkko tarjoaa lisäksi valtakunnallista keskusteluapua verkossa. Keskusteluapu evl.fi/kirkonkeskusteluapu ja palveleva puhelin (0400 221 180) ovat avoinna joka päivä klo 18–24.

Kirkko on myös mukana Sekasin-chatissa, joka tarjoaa keskusteluapua nuorille. Palvelussa nuoret voivat käydä läpi heille tärkeitä asioita koulutetun päivystäjän kanssa. Chat on avoinna arkisin klo 9–24 ja viikonloppuisin klo 15–24.

Kirkon Ulkomaanapu tukee hätäavun toimittamista konfliktista kärsiville ihmisille. Hätäapua annetaan tarpeiden pohjalta yhdessä eurooppalaisten kumppanijärjestöjen kanssa. Käytännössä apu on esimerkiksi ruoka-apua, lämmikkeitä ja muita perustarvikkeita. Konfliktin pelätään pakottavan ihmiset jättämään kotinsa. Kirkon Ulkomaanapu seuraa tarkasti tilanteen kehittymistä paitsi Ukrainassa, myös laajemmin Euroopassa. Lue lisää: Ukrainan sota - Kirkon Ulkomaanapu

2022-02-25 11:45:17.0