Viikonloppuna valaistaan kaikki Hämeenlinnan sankarihaudat

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän sankarihaudat juhlavalaistaan itsenäisyyspäivän kunniaksi 5.–6.12. Valot syttyvät lauantaina ja sunnuntaina kello 16 ja ovat ihailtavissa aina seuraavaan aamuun kello yhdeksään asti.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän alueen sankarihautausmaat ovat Ahveniston, Hauhon, Kalvolan, Lammin, Tuuloksen, Rengon vanhalla ja Vanajan hautausmailla.

Kaupunkilaiset ovat saaneet marraskuun aikana ehdottaa kohteita juhlavalaisulle kantakaupungissa ja pitäjissä. Juhlavalaisut ovat osa Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointia ja Torvinen Showtekniikka vastaa niiden toteutuksesta yhdessä Linnan Kehityksen ja kaupungin kanssa.

Toiveiden pohjalta valaistuina on olleet Varikonniemi ja Iittalan vanha puukoulu sekä Design museo. Seuraavaksi juhlavalaisun saavat Kauppakeskus Tuulosen lentokoneet ja Hämeen linna.

Vanajan sankarihautausmaa juhlavalaistuna 5.-6.12.2020
Vanajan sankarihautausmaa