Syöksynsuun leirikeskuksen vanhaa päärakennusta esitetään purettavaksi

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 16.3. esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle Syöksynsuun leirikeskuksen vanhan osan purkamista ja uuden majoitus- ja ruokalarakennuksen rakentamista.

Vuonna 1975 valmistuneen päärakennuksen vanhassa osassa tehtiin kuntotutkimuksia tammi-helmikuussa 2023. Tutkimuksissa ilmeni, että vanhassa osassa on laaja-alaisia rakennevaurioita.

- Uudisrakennus tulee kustannuksiltaan edullisemmaksi ja samalla saamme varmasti terveen ja turvallisen rakennuksen tuleviksi vuosikymmeniksi, kertoo projektipäällikkö Hannu Fagerlund Hämeenlinnan seurakuntayhtymästä.

Leirikeskuksen päärakennuksen laajennusosa on edelleen käyttökunnossa, joten uutta leirikeskusrakennusta suunnitellaan liitettäväksi laajennusosaan vanhan purettavan rakennuksen tilalle. Uuden leirikeskusrakennuksen on tarkoitus toimia 50 hengen majoitus-, koulutus- ja ruokailurakennuksena.

Seurakuntayhtymän kiinteistöstrategian mukaan Syöksynsuun ja Kaunisnimen leirikeskuksia tulee kehittää ja Loimalahden leirikeskuksesta tulevaisuudessa luopua. Syöksynsuun leirikeskuksen päärakennuksen vanha osa on ollut suljettuna helmikuusta alkaen.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymä
Projektipäällikkö Hannu Fagerlund, hannu.fagerlund@evl.fi, p. 0400 774 259
Kiinteistöpäällikkö Eija Rantala, eija.rantala@evl.fi, 040 804 9410
Talous- ja hallintojohtaja Ville Lehtonen, ville.lehtonen@evl.fi, p. 040 804 9402