Seurakuntavaalit 2022 - vaalitulokset

Seurakuntavaaleissa äänesti Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa 4040 jäsentä, Hauholla 366 ja Lammilla 633 jäsentä.

Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa äänestysaktiivisuus oli 12 %, kun viime vaaleissa neljä vuotta sitten vastaava luku oli 12,6 %.

Hauholla äänestysaktiivisuus oli liki 16 % kun viime vaaleissa se oli 18,8 %,

Lammin äänestysaktivisuus oli nyt 15,7 %, neljä vuotta sitten 18,3 %.

Hauho

Hauhon seurakuntaneuvostoon valittiin 10 luottamushenkilöä, joista 4 on uusia.

Hauhon seurakuntaneuvostoon valittiin Aila Tapola*, Sari Salminen, Pekka Rantio*, Pirkko Nurminen*, Matti Rantti, Veikko Tuominen, Juha Rehuttu, Tomi Tyvi, Tapio Innamaa*, Liisa Ilonen-Teivonen.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin Hauhon seurakunnasta neljä henkilöä. Valitut ovat Liisa Ilonen-Toivonen, Sari Salminen*, Pekka Rantio* ja, Juha Rehuttu.

Hämeenlinna-Vanaja

Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaneuvostoon valittiin 16 luottamushenkilöä, jotka ovat Kylli Kylliäinen, Ari Palomäki, Terhi Sortila, Jarmo Vainio, Ulla Appelroth, Kari Heiskanen, Kirsi Ojansuu-Kaunisto, Ilkka Sorsa, Riitta Hietanen, Kalle Virtanen, Kalervo Aaltonen, Kirsti Suoranta, Antti Hieta, Kimmo Tapanainen, Pekka Arvio, Antti Valkama.

Yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin Kylli Kylliäinen, Juha Isosuo, Ilkka Sorsa, Jarmo Vainio, Ari Palomäki, Ulla Appelroth, Kirsi Ojansuu-Kaunisto, Terhi Sortila, Kari Heiskanen, Pekka Arvio, Sari Rautio, Riitta Hietanen, Kirsti Suoranta, Marianna Roine, Antti Hieta, Kalervo Aaltonen, Pia-Nina Mohr, Heikki Koskela, Sara Kaloinen, Piia Olkinuora, Aulis Ansaharju, Satu Suonperä, Jaana Rusko-Laitinen, Kalle Virtanen, Outi Pänkälä, Antti Valkama, Mia Heinonen, Susanna Kollanus, Antti Piirainen, Vilppu Vuori, Mikko Hieta, Riku Rantakari, Henna Heikkilä, Irma Taavela, Jyri Nikander, Teppo Hänninen, Kristiina Ruuskanen, Kimmo Tapanainen, Sara Syyrakki, Helena Mäkinen.

Lammin seurakuntapäättäjistä yli puolet naisia

Lammin seurakunnan seurakuntaneuvostossa on tulevalla kaudella 12 paikkaa. Valituista neljä on uusia.

Lammin seurakuntaneuvostoon tuli valituksi Ulla Kartano, Mari Huostila, Elisa Uusi-Heikkilä*, Sinikka Lindholm, Ahti Isomöttönen, Juha Tuomi, Hannu Silpola, Anu Kerttula, Minna-Mari Ojamäki-Salminen*, Petri Honkala*, Ida Kosonen, Janina Tuomi*.

Yhteisessä kirkkovaltuustossa Lammilla on seitsemän paikkaa, joihin valittiin Ulla Kartano, Mari Huostila, Marita Tuomi, Minna-Mari Ojamäki-Salminen*, Ahti Isomöttönen*, Marko Mikkola*, Hannu Silpola.

Ehdokkaiden äänimäärät löytyvät seurakuntavaalien tulospalvelusta osoitteesta https://www.seurakuntavaalit.fi/tuloksetLinkki avautuu uudessa välilehdessä

*uusi

2022-11-23 13:13:00.0