Uusi seurakuntatalo tulee Hämeenlinnan keskustaan

keskusseurakuntatalon kuva

Keskusseurakuntatalon tontti Rauhankadulla on toinen vaihtoehto uuden seurakuntatalon sijainniksi.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti, että Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan uuden seurakuntatalon tulisi sijaita Hämeenlinnan ruutukaava-alueella. Yhteinen kirkkovaltuusto äänesti asiasta kokouksessaan torstaina 2.6.2022.

Hämeenlinna-Vanajan seurakuntaneuvosto on ollut keskusta-sijainnin kannalla, sillä uudesta seurakuntatalosta on toivottu helposti saavutettavaa ja yhteistä tilaa kaikille seurakunnan työmuodoille.

Vaihtoehtoina keskustassa on kaksi kohdetta: Rauhankadulla sijaitseva keskusseurakuntatalon tontti tai Ykköskortteliin tulevaisuudessa rakennettava tila.

- Olen erittäin tyytyväinen siihen, että nyt asiassa on otettu suunta eikä asiaa enää vatvota. Tilatyöryhmä on tehnyt erittäin laajan ja suuren työn asian valmistelussa, sanoo Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Antti Hieta.

Kesän aikana uuden seurakuntatalon suunnittelu jatkuu tarkempien kustannusarvioiden laatimisella, jotka esitetään syksyllä tilatyöryhmälle. Syksyn aikana on tarkoitus saada asia myös yhteisen kirkkoneuvoston ja yhteisen kirkkovaltuuston päätettäväksi.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymä
talous- ja hallintojohtaja Ville Lehtonen, p.
Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Antti Hieta, p. 044 33606582

2022-06-02 21:30:48.0